luni, 17 februarie 2014

Bunul simț în lumea handmade ...

  
      De obicei nu scriu articole pe blog, las doar creațiile mele să vorbească de la sine, dar acum sunt nevoită să scriu despre fair-playul și bunul simț în lumea handmade românească (dar și în general).
    În ultimul timp lumea handmade este într-o creștere impresionantă … aproape toată lumea a început să facă handmade. Există sute de creatori ocazionali de handmade și mii de astfel de produse dar încă prea puțini cumpărători. Cu o astfel de concurență muncești din greu ani de zile, cu multă dăruire, răbdare și pasiune să îți faci un nume în lumea handmade-ului românesc. Numele de "Sweet Handmade" mă reprezintă pe mine, reprezintă creațiile mele ... 
     Dar ce te faci când apare din senin cineva, care fără să privească în jur, își alege numele brandului tău?
Acum circa o săptămână am dat, din întâmplare, peste o altă pagină “Sweet Handmade” (AICI) apărută pe Facebook de nici o lună de zile, mai exact pe 26 ianuarie. Ochișorii mi s-au mărit (bulbucat de-a dreptul), inima a început să-mi bată mai tare ..și primul gând: … dar Sweet Handmade sunt eu … nu voi L


     După ce mi-a trecut șocul inițial, am scris un mesaj explicând că am muncit enorm să îmi fac cunoscut brandul, că acest nume mă reprezintă, înseamnă foarte mult pentru mine… SUNT  EU... și în care am apelat la bunăvoința și fair-playul dumnealor să-și găsească un alt nume sub care să-și prezinte creațiile.
Dar am așteptat în zadar, zile-n șir un semn măcar … dar nicio schimbare, niciun răspuns… Am transmis rugămintea mea și printr-o terță persoană, deci nu pot spune că n-au primit mesajul, n-au aflat ..etc.
Am fost ignorată total …
Cu o dezamăgire-n suflet am început să mă întreb unde a dispărut bunul simț în general? A dispărut total respectul pentru munca cuiva?

     Poate pentru unii numele sub care își prezintă lucrările handmade nu are nicio importanță, pentru că ei creează de 2-3 ori pe lună, ca relaxare, ca hobby .. dar pentru mine contează enorm. Am muncit mult să fac acest nume cunoscut, să-l promovez, să-l cresc! Acum 6 ani, când am creat Sweet Handmade, eu m-am asigurat că nu mă bag în  “oala” (brandul/ munca) nimănui, pentru că așa este correct, civilizat și de bun simț.

Când am povestit unei prietene ce am pățit prima ei reacție a fost: “Tu chiar credeai că se va schimba ceva?” … Da, eu chiar am crezut!

Mă încăpățânez să cred în bunul simț, într-un simplu "vă rog " sau "mulțumesc" chiar dacă uneori (ca și acum) sunt dezamăgită de indiferența, răutatea semenilor....

Voi cum ați fi reacționat? Sunt eu deplasată apărând munca mea?


UPDATE
21 Martie 2014

     Doresc sa va multumesc inca odata pentru sustinerea voastra ... se pare ca revolta noastra a avut totusi succes, doamna/ doamnele respective au schimbat putin numele din Sweet Handmade in Sweet Handmade by M... Decat deloc, este si asta o schimbare! Le multumesc!


13 comentarii:

Mihai spunea...

Ai putea Sweetie sa raportezi pagina celor de la FaceBook dandu-le dovezi clare ca tu esti proprietarul de drept al acestui mic brand. Daca cei de la FB nu vor face nimic oricum or sa ramana niste necunoscuti in acest domeniu.

vasy spunea...

cred ca sunt si oamneni din astaia care doar copiaza.....diferenta se va face prin ceea ce creati voi.

Maria Dinu spunea...

Eu am patit-o de 2 ori pana acum. Am avut Fabrica de Fapte Bune, care mi-a fost blocata, iar acum e ONG. Am avut Cadouri Colorate, care acum e altcuiva, care abia posteaza si si-a facut si site rapid, cand eu promovam Cadouri Colorate peste tot si astfel i-am crescut pagina de FB cu like-uri (eu aveam cu add friend) pana sa-mi dau seama ca in urma publicitatii, nu primeam nici un feedback. Asa am aflat ca oamenii ma cautau pe pagina cu like, a celeilalte persoane : ))) despre care habar n-aveam ca exista. Acum am Cadouri Fistichii si am ales "Fistichii" ca poate naibii, nu mai tenteaza pe nimeni. Imi pare rau pentru tine ! Stiu cum e..

Cristina spunea...

Nu stiu ce impact va avea asupra lor ceea ce ai scris, insa sper ca totusi le-a ramas macar un gram de rusine, cand iti alegi un nume , cauta naibii pe google sa vezi daca mai sunt persoane care au deja un nume muncit , caci ceea ce faci tu e munca de ani de zile.Rusine doamnelor, nici macar nu aveti bun simt sa raspundeti!

Sweetie spunea...

Va multumesc foarte frumos pentru sustinere! probabil pentru cineva care isi posteaza creatiile sub nume propriu, fara sa se fi chinuit sa-si creeze un nume de brand ... pare exagerata reactia ... dar numai cei care si-au creat un nume de brand, au muncit enorm pt el ..stiu ce inseamna sa-ti vezi numele altundeva!

Multumesc inca o data pentru sustinere!

Anonim spunea...

Uffff eu as raporta , nu este corect ! Este munca ta ! Am sa-i caut si eu si roaga-i pe toti prietenii tai sa le dea mesaj pana se plictisesc si schimba numele! Ca sa te bucure sufletul putin cand am inceput eu sa caut ce si cum se mananca quilling pozele tale m-au inspirat! Te pup! Izabela-Iulian

Unknown spunea...

Imi aduc aminte ce mult mi-a placut acest nume cand l-am vazut prima data,desi la deschidere,pe Google ,mai aparea si altceva legat de dulciuri,te-am cautat ca sa iti vad creatiiile.Cine te cunoaste si stie ce lucrezi,te va gasi oricum,iar oamenii care fura nu au scrupule,in general.Sper sa iti gasesti dreptatea intr-un fel sau altul.

Anna spunea...

imi pare rau... te urmaresc cu drag, ai toata admiratia mea!

Otilia spunea...

Wow, so sad. Imi pare rau sa aud asta. Niciodata nu m-am gandit ca altcineva ar putea sa-mi fure numele. Copiaza lucrari integral, dar chiar si numele brandului? Eu cred ca trebuie sa lupti sa-ti recuperezi numele. Nu se poate sa lasam lipsa bunului simt sa castige asa usor. Cred ca ideea cu raportarea la Facebook owners ar putea functiona, mai ales ca pot s-o faca mai multe persoane. Iti doresc succes.

Anonim spunea...

Bunul simt a disparut usor, usor ..., cei care au avut, au inca o educatie buna, mai au bunul simt. Asa am ajuns, si va fi din ce in ce mai rau. E mult mai usor ca copiem decat sa muncim noi insine. Am ajuns si vom fi cunoscuti CA ROMANIA PLINA DE HOTI. Exemplul celor care ne conduc tara, sa faca ce e bine pentru ei, si mai putin pentru semenii lor. Imi pare rau pentru ce ti se intampla. Nu te lasa, nu renunta pana nu-ti rezolvi problema. Iti admir creatiile si pe tine. Esti o persoana deosebita. MULT SUCCES!

Unknown spunea...

Este frustrant, iti doresc sa reusesti sa gasesti o cale prin care sa-ti gasesti dreptatea, nu te lasa ai investit atitia ani in lucrul acesta, dar nici nu te consuma atit din cauza acestora nu stiu cum sa le spun. Intotdeauna exista o rezolvare
iti doresc o zi cu soare in suflet

Anonim spunea...

Este trist si iti lasa un gust amar....
Stiu ca este o investitie, dar ai putea sa iti inregistrezi marca. Poti dovedi prin postarile din toti anii anteriori ca iti apartine.

Monica spunea...

Am patit-o si eu. Sper, cred, ca a fost vorba de o neintelegere pentru ca la cautari mai recente nu am mai gasit si celalalt circul magic, doar pe mine.
Eu deja m-am interesat de inregistrarea brandului. Cred ca e cea mai safe cale, desi costa cam mult pentru un creator de handmade :)